Monday, May 25, 2009

Jenice Yang Kepoh

Orangnya kecik je. Umurnya pun kecik lagi. Tetapi dikalangan masyarakat cina dan orang yang menyokongnya di Parlimen Pandan atau lebih tepat lagi dalam DUN Teratai, namanya memang agak terkenal sejak dia belum jadi wakil rakyat lagi.

Dialah yang biasa mengetuai piket untuk membantah meter pakir kereta di area pandan indah dan sekitarnya.

Tapi itu dulu. Masa belum jadi wakil rakyat. Sekarang lain. Malah ada antara penyokong DAP sendiri yang merungut. "Ini orang masa undi punya jam, kita punya dapur pun dia masuk, tolong masak, pasal mau tarik orang undi sama dia, sekarang mau tengok dia punya muka pun banyak susah".

Itulah kenyataannya. Sejak dia menang DUN Teratai, belum nampak kerja yang dia lakukan. Kalau dulu dia terpekik terlolong pasal bantah pakir kereta, sekarang harga parking kereta di pandah indah malah naik jadi RM3, dari RM2. Di hentian LRT, dulu tak ada bayaran, sekarang dah ada bayaran. Kalau tanya orang BN, tentu jawapannya tidak menyebelahi dia. Maka tanya lah sendiri orang yang sokong dia dari DAP, PKR mahupun PAS.

Sekarang dia sibuk masuk campur urusan politik di Perak. Peket sana peket sini, bawak lilin kesana, bawa lilin kesini. Dia seronok kena tangkap supaya kelihatan seperti hero.

Diharapkan rakyat terutamanya di DUN Teratai, dalam Parlimen Pandan dah boleh buka mata. Jangan bermimpi lagi.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM