Monday, February 23, 2009

Khir Toyo Tak Layak Kah, Atau Anwar Ibrahim Yang Tak Layak?

Dalam akhbar hari ini Anwar Ibrahim mengatakan Khir Toyo tak layak membicarakan soal rasuah, kerana masa Khir Toyo jadai MB Selangor dulu puluhan laporan salah laku di laporkan.

Apa nak hairan, Anwar yang telah jelas pernah kena dakwa dan pernah kena penjara kerana rasuah, pun saban hari cerita pasal moral orang lain. Cerita pasal orang itu rasuah orang ini rasuah.

Ada juga laporan tentang salah laku Anwar, tapi sampai hari ini pun belum ada pendakwaan. Pun yang punya badan tak menyalak siang malam.

Lebih teruk lagi, lebih 200 laporan polis dibuat terhadap Karpal Singh, tapi sampai sekarang pun belum ada tindakan yang dikenakan. Pun orang UMNO tak bising.

Masalahnya kalau orang BN yang kena, mereka (BN) tak pernah bising pun, tapi bila sekali terkena kat PR, bukan main bising lagi.

Soal ibadah, soal derma, soal sedekah adalah soal antara sipemberi dengan tuhan. Jangan dijadikan alasan untuk bersedekah untuk memboleh kan kita salah guna kuasa. Salah guna duit kerajaan. Kalau nak sedekah, guna la duit sendiri. Beli la lembu dengan duit gaji yang halal. Bukan dengan guna duit kerajaan negeri. Tu baru jadi MB, esok lusa kalau jadi PM, negara ini pun boleh dijual atau digadaikan.

Itulah Anwar, jangan orang ramai tak faham lagi perangai dia sudah la..

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM