Tuesday, March 23, 2010

"Saiful Tidak Diliwat"

Sana sini orang membicarakan tentang risalah yang katanya dicetak dan diedarkan kepada orang ramai. Motifnya, untuk memberitahu (meyakinkan) rakyat bahawa laporan doktor Hospital Pusrawi menunjukkan Saiful tidak diliwat.

Bagi AM mudah sahaja, jika bukti yang dikatakan itu sahih, kenapa tidak bawa bukti itu ke mahkamah dan gunakannya untuk menangkis hujah pihak pendakwaan?

Yang akan membuat keputusan samada Anwar bersalah atau tidak, adalah mahkamah jadi kenapa nak buang belanja mencetak risalah tersebut dan edarkan kepada oarng ramai? Nak suruh orang ramai buat keputusan ke?

Semua orang tahu bahawa Saiful tidak diperiksa secara detail semasa di Hospital Pusrawi. Sebaliknya beliau diminta membuat laporan polis dan mendapatkan pemeriksaan di Hospital Kuala Lumpur sebaik sahaja memberitahu bahawa dia telah diliwat.

Jadi bagimanakah seorang doktor yang tidak membuat pemeriksaan boleh membuat laporan bahawa Saiful tidak diliwat?

Anwar, janganlah buang masa. Pergi sahaja ke mahkamah 25hb ini dan arahkan barisan peguam bela yang bijaksana untuk soal siasat Saiful. Tanyalah apa sahaja sampai letih. Jika Anwar dipihak yang benar, insyaAllah dia akan lepas.

Marilah kita berlaku adil kepada kedua-duanya, Anwar dan Saiful, kerana selain Anwar, Saiful juga memerlukan pembelaan.

Terimalah keputusan yang akan ditetapkan oleh mahkamah nanti.

1 comment:

Anonymous said...

yeah ... suka baca posting yang tidak berat sebelah

SAHABAT-SAHABAT AM