Monday, September 7, 2009

Anwar Ibrahim oh Anwar Ibrahim

Orang seorang ini memang betul-betul buat semua orang pening kepala. Entahlah, ada orang kata AM macam benci sangat bila membicarakan soal Anwar, orang yang sangat AM kagumi dulu dan orang yang buat AM berdemo di jalan-jalan dan kena gas pemedih mata.

Rasanya belum ada seorang pun dari rakyat Malaysia yang pernah melihat lidah dia (kecuali yang pernah ada 'dot dot dot' dengan dia) Kalaulah dapat lihat, mungkin agaknya lidah dia bercabang-cabang. Bukan setakat bercabang dua seperti biawak.

AM tidak hairan jika pedemostrasi jalanan terlalu percaya cakap Anwar kerana maklumlah bukan semua pedemostrasi mempunyai pelajaran tinggi, tetapi yang menghairankan kenapa orang seperti Nik Aziz, Haji Hadi dan ulamak-ulamak PAS yang lain boleh mempercayai Anwar Ibrahim.

Dia mengunakan setiap kesempatan dari pentas ceramah hinggalah dalam blog-blog dan akhbar pembangkang untuk mengutuk habis-habisan mahkamah Malaysia. Malah dia pernah pergi luar negara dan mengutuk bahawa mahkamah Malaysia telah dikontrol oleh pemimpin kerajaan.

Tetapi nampaknya sekarang seolah-olah dia yang kontrol mahkamah. Boleh tak kita pula bertanya, berapa banyak agaknya wang yang telah dibelanjakan oleh Anwar untuk memastikan hakim-hakim mengikut arahannya untuk menangguhkan beberapa kali perbicaraan kes liwatnya? Macam mana boleh dia kata tak percaya kepada mahkamah (dan hasut pengikutnya supaya jangan percaya kepada mahkamah)sedangkan dia sendiri menggunakan secukup-cukupnya peluang yang ada untuk melepaskan tengkuknya? Kenapa pengikut-pengikut Anwar tidak sedar-sedar lagi?

Sepatutnya jika Anwar sudah percaya kepada mahkamah, maka gunakanlah kesempatan ini untuk mencari keadilan. Bukan sahaja untuk dirinya, tetapi juga kepada yang menuduh dan seterusnya kepada seluruh rakyat Malaysia yang masih keliru.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM