Friday, January 29, 2010

Antara Dua Z....zz

Nampaknya semacam ada pergeseran antara Zahid Ibrahim dengan Zulkiflee Nordin, ahli parlimen Kulim Bandar Baru.

Semalam, akhbar melaporkan Zaid yang juga Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia (PRM), menyifatkan PKR sebagai sebuah parti yang tidak mampu mempertahankan prinsip utamanya apabila gagal menangani isu Zulkifli dengan serius.

Bagi AM baik Zahid Ibrahim atau Zulkifli Noordin sama sahaja.

Zahid Ibrahim memang sampah yang tidak berguna pada mana-mana parti sekalipun. Dia menyertai PKR kerana dia sendiri tidak diterima oleh ahli UMNO.

Nasib baik atas belas kasihan Pak Lah, dia dilantik sebagai menteri walaupun dalam pemilihan UMNO Bahagianpun dia kalah.
Tetapi sebaik sahaja dilantik, dia telah memalukan kerajaan BN bila mendesak secara terbuka agar BN meminta maaf kepada hakim-hakim yang 'dipecat'.

Bila dia mengumumkan keluar dari UMNO, dia telah disambut dengan karpet merah oleh PKR.

AM percaya, ramai ahli dan pemimpin PKR tidak sedar bahawa Zahid akan menjadi penyumbang kepada kehancuran PKR. Kita tunggu sahaja.

Jika dia benar-benar mempunyai sokongan, AM cabar dia tubuhkan NGO dan kita tengok samada NGO dia akan mendapat sokongan. Nak tubuh parti politik lagi lah jauh panggang dari api. Zahid Ibrahim tidak ubah seperti umang-umang yang menggunakan orang lain untuk kepentingan diri sendiri.

Berkenaan Zulkiflee pula, AM pernah menulis dalam blognya dan bertanya kepadanya tentang matlamat perjuangannya. Malangnya dia tidak mengeluarkan komen AM. Tak mengapalah, sekurang-kurangnya mungkin dia ada membaca tulisan AM itu.

AM pasti Ustaz Zul sentiasa berada dalam keadaan sedar dan tidak dipengaruhi emosi setiap kali mengeluarkan kenyataan.

AM kagum dengan keberanian beliau bila memperkatakan sesuatu yang mencabar perinsip hidupnya.

Malangnya Ustaz Zul lebih suka kepada tunggu dan lihat. Dia tahu perjuangan PKR dan PAS yang telah menyimpang jauh dari landasan. Dia tahu riwayat hidup Anwar Ibrahim dan dia juga tahu bagai mana pemimpin PAS menunggangi agama untuk kepentingan politik.

Persoalannya kenapa ustaz Zul masih terus bersama dengan Pakatan Pembangkang?

Jika setelah dipecat atau setelah dikenakan sekatan itu dan ini oleh lembaga disiplin parti baru Ustaz Zul ingin berpindah kepada UMNO, AM rasa sudah terlambat (walaupun tidak mustahil)

Ustaz Zul sepatutnya sedar lebih awal dan segera membuat keputusan untuk meninggalkan PKR yang lebih cenderung untuk mencelarukan pemikiran rakyat. Ustaz Zul mesti meninggalkan segera PKR jika tidak mahu dituduh sebagai bersubahat dengan Anwar Ibrahim.

Lainlah jika Ustaz Zul lebih suka kepada publisiti dan gossip seperti Ustaz Asri.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM