Tuesday, January 22, 2013

Rapuhnya Pendirian Agama Mereka...


AM tidak bermaksud untuk bercerita secara detail tentang perkara-perkara berkenaan agama, kerana kita sudah mempunyai guru agama dan ulamak yang cukup ramai di luar sana. Mintalah pendapat dari mereka, jika kita kurang faham.


Apapun, jangan sampai tersalah memilih guru. Jangan memilih guru dari kalangan pemimpin dan ahli PAS. Mereka itu adalah munafik. Syaitan yang cukup jelas.


Baru-baru ini, bila isu penggunaan kalimah Allah hangat diperkatakan, dengan begitu tegas (raut wajahnya) Presiden PAS Datuk Sri Haji Hadi Awang dalam satu sidang akhbar bersama Datuk Sri Anwar Ibrahim, menyatakan bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan islam. Keesokan harinya, Datuk Nik Aziz dan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasarudin juga membuat kenyataan untuk menyokong penuh 'kenyataan rasmi presiden'.

Adakah sesiapa (terutama penyokong PAS)yang mempertikai, atau setidak-tidaknya merasa sangsi, dengan pendirian para ulamak dan ustaz dari PAS berkenaan, ketika mereka membuat kenyataan itu?

Seminggu selepas itu, Majlis Syura mengadakan mesyuarat dan membuat ketetapan bahawa kalimah Allah, adalah hak mutlak penganut islam. Dengan tidak semena-mena, golongan yang seriang digelar ulamak dan tok guru tersebut, membuat pusingan U.

Persoalannya, mengapa perlu menunggu mesyuarat untuk membulatkan pendirian? Adakah sebelum mesyuarat, Hadi Awang, Nik Aziz, mahupun Nasarudin, tidak terfikir tentang apa yang difikirkan semasa bermesyuarat dengan majlis syura? Adakah pendirian berkenaan agama, perlu dimesyuaratkan terlebih dahulu untuk membuat kata putus?

Beginikah caranya pemikiran golongan ulamak PAS yang kononnya hendak menegakkan undang-undang islam di Malaysia? Masih nak percaya lagi?


AM : Menunggu-nunggu Majlis Syura PAS mengadakan mesyuarat untuk membincangkan kemelut "amat Hadi Awang'....atau Majlis Syura sememangnya bersetuju dengan amanat yang mengkafirkan ahli dan pemimpin UMNO berkenaan?

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM