Wednesday, October 5, 2011

Lim Guan Eng Penipu!!!

Dengan muka yang penuh yakin dan 'selamber', Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menuduh Datuk Seri Rais Yatim berbohong dalam isu satu majlis rasmi di Pulau Pinang yang tidak menggunakan bahasa kebangsaan.

Dengan muka tidak bersalah dan sungguh yakin itu jugalah LGE menuduh media masa berbohong dalam isu beliau memburuk-burukkan Johor di satu majlis di Singapura.

Dalam isu pertama, beliau telahpun memohon maaf (selepas transkrip percakapannya didedahkan oleh media masa)

Jika Datuk Seri Rais Yatim dapat membuktikan apa yang beliau perkatakan (tentang majlis di Pulau Pinang itu) maka sekali lagi dunia dapat melihat, bagaimana seorang pemimpin pembangkang yang menipu, kemudian dengan sewenang-wenangnya menuduh pihak lain menipu. Itulah pemimpin yang berangan-rangan hendak mentadbir negara.

Memang semua orang tahu, antara kejayaan pembangakang (yang kelihatannya agak berkesan) ialah menyakinkan sebahagian rakyat, terutamanya penyokong mereka bahawa, media masa arus perdana sebagai pembohong, talibarut BN dan tidak boleh dipercayai. Dan ini terbukti bila ramai penyokong mereka mempercayainya dan sering menganggap berita yang ditulis dalam akhbar arus perdana adalah satu pembohongan.

Dengan itu, bila akhbar melaporkan tentang kesalahan dan pembohongan mereka, dengan senang mereka berkata "lihatlah, itulah pembohongan media arus perdana"...lalu disambut dengan tepukan dan laungan takbirrr oleh penyokong-penyokongnya.

Samada mereka merasa bersalah dan malu (bila rahsia terbongkar) itu adalah perkara lain...hakikatnya, masih ramai penyokong mereka terutama ahli PAS dan PKR yang sanggup mati demi mempertahankan pemimpin mereka itu.

Begitu pandai mereka bermuka-muka demi mendapatkan sokongan rakyat....

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM