Friday, October 21, 2011

Seorang Lagi Pemimpin Islam Tersungkur ke Bumi


Selepas Sadam Hussein, Hosni Mubarak, Osama ben Ladin, kini Muhamar Gaddafi dijatuhkan dan dibunuh, bukan oleh rakyatnya sendiri, tetapi oleh tentera yang bersekutu dengan NATO.

Modus operandinya sama sahaja. Mereka digambarkan sebagai pemimpin kuku besi, zalim dan menganiaya rakyat sendiri (kecuali Osama ben Ladin - dituduh sebagai perancang serangan November 11).

Apapun alasannya, cara mereka ini digulingkan menggambarkan seolah-olah tentera asing yang diketuai oleh Amarika, mempunyai kuasa mutlak untuk menjatuhkan seseorang pemimpin termasuk menjatuhkan hukuman bunuh dan bukan rakyat mereka sendiri.

Hakikatnya, mereka ini bukanlah musuh kepada rakyat negara mereka, tetapi sebenarnya Amarika dan kuasa-kuasa barat merasa amat gerun dengan pemimpin2 islam yang cukup kuat dan berani menentang mereka atau lebih tepat lagi, pemimpin yang menjadi ancaman kepada Israel.

Lalu digambarkan didada-dada akhbar, bahawa pemimpin berkenaan begitu zalim, dibenci rakyat dan harus digulingkan. Amarika akan menggunakan sebahagian dari rakyat negara berkenaan yang rela dicucuk hidung, untuk menjadi dalang meniupkan api kebencian sehingga rakyat percaya memamg pemimpin tersebut wajib digulingkan.

Di negara-negara Asia, perkara ini telahpun berlaku di Thailand, Indonesia dan sedang berlaku di Malaysia.

Bermula dengan memburuk2kan sistem perundangan, anggota polis dan pihak berkuasa. Mereka sedang cuba pula menyerang keperibadian seseorang pemimpin untuk menumjukkan kepada rakyat dan dunia bahawa pemimpin Islam di Malaysia wajib dan jatuhkan dan diganti dengan pemimpin yang lebih liberal dan tunduk kepada kemahuan Amarika.

Maka, berhati-hatilah sebelum nasi menjadi bubur.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM