Tuesday, July 28, 2009

Kan AKU Dah Kata...

Beberapa hari lalu AM ada tulis berkenaan pemimpin UMNO yang dah macam desperate. Tak pernah serik dan tak pernah tahu erti belajar dari kesilapan. Sedikit sahaja Nik Aziz buat kenyataan akhbar, cepat-cepat pemimpin UMNO beria berharap agar perpaduan antara PAS dan UMNO jadi kenyataan. Kalau benar Nik Aziz sayangkan umat melayu dan agama islam, cadangan Hadi Awang hari itu tidak ditolak mentah-mentah oleh Nik Aziz.

Tak sampai 24 jam, dalam kenyataan akhbar semalam:-

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat menafikan bahawa beliau ada menyebut mengenai soal perpaduan antara Umno dan PAS.Dalam kenyataan rasminya kepada TVPAS pagi ini, beliau yang juga menteri besar Kelantan, menafikan perkara itu.Malah, Nik Azia mencabar media massa supaya buktikan dengan rakaman video atau audio bahawa beliau menyebut soal perpaduan dan beliau menghulurkan salam perpaduan Umno-PAS.

"Umno ni dah jadi macam cerita Laila Majnun' kata Tok Guru dipejabatnya sambil mengibaratkan ia menunjukan sikap 'desperado' Umno 'yang gilakan PAS'."Saya bercakap pasal kerjasama antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri seperti semangat federalisme bukan pasal antara parti," kata Nik Aziz lagi."Yang duduk cakap pasal parti ialah (Dato') Mustapha Mohamed," kata Nik Aziz sambil merujuk kepada sidang media selepas majlis pelancaran Fiesta Kelantan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur, jumaat lalu.

Oleh itu, hari ini Nik Aziz hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan media massa.Sementara itu, ketika bercakap kepada media di Kota Bharu hari ini, beliau berkata, PAS tidak bercadang mengadakan hubungan peringkat 'parti dengan parti' sebagaimana di zaman Tun Abdul Razak "kerana kesan daripada hubungan itu masih terasa".

Udah-udahlah. Buat kerja...jangan bermimpi lagi wahai pemimpin UMNO. Pedulikan dengan karenah Nik Aziz dan juak-juaknya. Buatlah kerja untuk rakyat. Rakyat perlukan pembelaan dan bukannya rektorik.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM