Tuesday, May 26, 2009

MOGOK LAPAR : NIZAR SEBENARNYA ' PELANCAP POLITIK'

CUT & PAST DARI BLOG ANTI PKR

nizar bintang tiga semakin haru biru. melihatkan kepada keadaan terbaru tingkah lakunya sudah menggambarkan kecelaruan minda. apa sahaja yang dilakukan sudah lari daripada pengenalan empunya diri, kononnya pas partai islam !

dia seorang ir,punyai pangkat dalam pimpinan pas negeri,bakal bertanding kerusi naib presiden pas,bekas menteri besar TETAPI cukup sayang apa yang digambarkan di depan mata rakyat hanyalah seorang manusia gila,tak sedar diri,otaknya penuh dengan drama politikal fantasi.

dalam perkara sebegini, bila watak asal yang sepatutnya lebih taat,rasional bertukar menjadi antagonis, maka sewajarnya aku mengulangi teori politik terbaru aku, 'PELANCAP POLITIK'.

melancap memang satu kenikmatan. tak kira bagi lelaki dan perempuan. yang tidak kuat iman pasti akan terjebak dengan kelakuan tatkala nafsu menguasai iman.melancap adalah konsep melepas syahwat kepada bukan yang ditempatnya, melanggar norma kehidupan. yang penting bagi sang pelancap, melepaskan secepat mungkin air yang sudah bertakung di kepala.

sekitar tahun 1993-94 di dalam akhbar mingguan malaysia ada satu kolum khas, KISAH BENAR. penulisnya bernama wahid kasran. wahid kasran bercerita benar, kisah nya bukan seloka pujangga.

wahid kasran menulis permaslahan hubungan lelaki dan wanita. wahid kasran menulis mengenai ketegangan hubungan lelaki dan wanita. krisis hubungan suami isteri,pakwe makwe,bos dan sekretari,jiran laki dan wanita, rakan sekolah, nurse dan pesakit dan pelbagai klise penceritaan.

wahid kasran menceritakan yang benar. pengadu akan menemui wahid kasran di satu tempat yang dijanjikan, segala maslaah akan diceritakan.

hebatnya wahid kasran dia pandai mengolah. cukup pandai menterjemah. asalnya cerita masalah tetapi dijadikan cerita fantasia seks. seluruh pembaca kolum kisah benar ahad itu sebenarnya tidak berminat mengenai masalah, tetapi lebih cenderung kepada garapan penceritaan fantasia seksual olahan wahid kasran..

siapa yang mungkin terdaya mengawal gelojak nafsu, bila wahid kasran menceritakan sesuatu isu dengan penuh ilmu kamasutra, ditambah dengan kelakuan aksi permata yang hilang... berpeluh dan cukup 'menegangkan' keadaan.

tiada mustahillah pada ketika itu, banyak apek-apek yang bawak lori menjual tilam-tilam murah di keliling rumah. tanda 'tilam' lama sudah banyak peta..hahahaha..

kisah jiran terpandang bini orang berkemban di sebelah rumah, kena pulak sang isteri tersenyum simpul penuh lirikan dengan tarikan tubuh menggiurkan. kisah jiran wanita meminjamkan barang-barang dapur mengetuk pintu jiran dengan hanya memakai pakaian sutera halus menggiurkan, lurah dan denai jelas kepandangan..

percayalah pada waktu itu sumber berita seks cukup kurang, hanya bersandarkan berita wahid seminggu sekali sahaja. dibandingkan dengan sumber yang paling banyak waktu ini.anak muda menjadi mangsa.anak muda pasti memilih jalan masturbasi, yang kahwin selamat menjalani kehidupan. msturbasi melemahkan lutut, melunturkan cerdas fikiran , ini yang agama pesan.

hari ini kita disajikan dengan kiasan cerita yang sama. politik nizar semakin lari dari kehendak asal game politik. bila dia sudah tahu sebenarnya diri sudah ketewasan, dia melanggar norma kehidupan.

para sahabat nabi saw sewaktu tewas di uhud, tidak bermogok lapar. mogok lapar mainan hindustan. pas semakin lari dari perjuangan, qada dan qadar sudah dianggap bukan ketentuan rukun iman ! masyaallah ya habib masyaallah ya maulana.

akhirnya aku faham di sebalik cubaan dr mahathir mengharamkan penggunaan nama ISLAM dalam partai politik , terutama nya pas.cukup faham sekarang kerana apa yang akan berlaku bila mogok lapar nanti, hanyalah sekadar kelakuan sang 'pelancap politik' yang berkali-kali merosakkan nama islam.

gap, kalau nizar kau gelarkan 'pelancap politik' bagaimana pulak dengan anwar ?
gap kata... nantikan artikel khas 'lancapan politik anwar attaturk'.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM