Monday, December 22, 2008

Gila Demonstrasi Atau Gila Pengaruh?

Ketua Polis negara menggelarkan golongan yang suka berdemonstarasi ini sebagai gila demonstrasi. Mereka tidak pernah terfikir kesan yang mungkin akan timbul dari perbuatan mereka itu. Bagi mereka, asal sahaja niat dihati dapat dilepaskan, persetankan dengan undang-undang, persetankan dengan apa orang lain kata.

Sebenarnya mereka ini tidak pernah pandai menggunakan cermin untuk melihat siapakah diri mereka yang sebenar. Mereka tidak pernah tahu bahawa sebenarnya kerajaan boleh buat apa sahaja terhadap pertubuhan mereka. Tetapi bila diberi muka, diberi peluang, rupa-rupanya mereka ingat mereka telah terlalu kuat, telah mempunyai terlalu ramai pengikut.

Pihak kerjaan harus melakukan sesuatu yang lebih tegas. Jangan sampai mereka jadi seprti "kodok naik junjung". Apa juga tuntutan mereka, apa juga aslasan mereka, mereka harus ingat, orang-orang yang pro kerajaan adalah lebih ramai dari mereka.

Sebenarnya mereka terlalu angkuh bila diberi peluang berkuasa. Mereka tidak sedar bahawa rakyat hanya memberi 'peluang' mereka berkuasa. Itupun kerana kesilapan yang dilakukan oleh 'pemimpin terdahulu'. Jika permimpin terdahulu tidak melakukan kesilapan, sampai kiamatpun rasanya mereka tidak akan dapat berkuasa di bumi Malaysia ini.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM