Monday, December 22, 2008

Terjerit, Terpekik, Terlolong

Kumpulan ini nampaknya tidak pernah serik. Atau lebih tepat lagi, tak pernah tahu diuntung.

Setelah Hindraf nampaknya kurang agresif, kini muncul pula Jerit. Esok lusa muncul pulak Terpekik, Terlolong atau entah apa lagi nama yang akan mereka namakan pada kumpulan mereka. Mereka tidak pernah terfikir untuk mendaftarkan pun pertubuhan mereka itu. Bagi mereka, mereka lebih besar dari undang-undang negara.

Dan sekali lagi pihak polis dikerah untuk menangani masalah mereka.

Seperti juga HINDRAF, Jerit juga adalah pertubuhan haram. Yang peliknya, entah dimana silapnya, kita seolah-olah lupa yang mereka itu adalah pertubuhan haram. Benda yang haram sepatutnya dilayan seperti benda haram. Malangnya pihak polis masih lagi melayan mereka seperti pertubuhan berdaftar, dengan membenarkan mereka memasuki kawasan Parlimen. Apa mereka ingat Parlimen itu funfair? Atau pasar tani? Boleh suka-suka hati masuk. Boleh buat birthday parti, boleh nak berdemostrasi.

Diharap pihak-pihak yang berkenaan akan lebih agresif menangani golongan yang sememangnya ingin merosakkan dan memporak perandakan keharmonian negara. Dalang besar di belakang pertubuhan tersebut hendaklah ditahan di bawah ISA.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM