Thursday, August 7, 2008

DSAI Memang Hebat...

Hebatnya DSAI mengatur startegi. Sebab itu hendak tidak hendak kita kita mengakui bahawa DSAI memang seorang yang hebat. Hebat berpidato, sehingga belum ada orang yang mampu menandinginya apatah lagi meyainginya. Betul kata kebanyakan orang, selepas Sukarno, dan sekarang Anwar, belum ada tanda-tanda kelahiran seorang lagi yang sehebat mereka di Nusantara ini.

Kepintaran DSAI tidak dimiliki oleh hampir kesemua pemimpin besar di Malaysia ini, samada dari kalangan UMNO atau pun PAS. Kalau ada yang mempunyai pandangan jauh di Malaysia ini ialah Tun Dr Mahathir, yang mampu melihat sejauh 2020. Malangnya selain tidak aggresif, Tun juga tidak mahir untuk 'merasuk' pemikiran rakyat. Itulah kelebihan orang bernama Anwar Ibrahim.

Beliau pernah berkata, masih ada banyak masa untuk beliau mengumumkan hasrat untuk bertanding dipilihanraya. Malah beliau ada masa yang lama sejak menyambut 100 hari pemerintahan PR dibeberapa buah negeri. Belau juga ada banyak masa untuk mendakwa Tan Seri Musa Hassn dan Gani Patail. Masa yang panjang sejak dibebaskan dari penjara dibiarkan begitu sahaja.

Tup tup timbul tuduhan liwat oleh bekas pembantunya. Beliau lantas membuat dua tuduhan rasuah kepada ketua polis negara dan peguam negara. Dan atas kebolehannya merasuk pemikiran rakyat, maka pengikut-pengikutnya telah percaya bahawa ketua polis dan peguam negara adalah orang yang rasuah. Jadi apa-apa yang berlaku kepada DSAI selepas ini, walau dengan apa bukti sekali pun, walau 'malaikat' sekalipun jadi hakim, dan jika terbukti DSAI bersalah, rakyat dan penyokong DSAI akan mengatakan penghakiman terhadap DSAI adalah tidak betul dan berat sebelah.

Kemudian DSAI mengumumkan akan bertanding di pilihan raya kecil. Secara logiknya, kalau benar-benar dia tidak bersalah, dia sepatutnya tunggu sehingga keputusan mahkamah diperolehi dan jika dia didapati tidak bersalah, maka ketika itulah masa yang paling sesuai untuk menggayang BN. Beliau hanya perlu menggunakan isu itu dalam kempen pilihan raya, sudah cukup. Rakyat akan terima bahawa memang ada konsprasi untuk membunuh karier politik Anwar.

Malangnya kenapa beliau tergesa-gesa nak bertanding? Jawapannya terlalu mudah. Ketika ini siasatan terhadap beliau sudah siap dan pada bila-bila masa beliau akan didakwa dimahkamah. Nah..beliau dan juak-juaknya akan beritahu rakyat bahawa memang kerajaan zalim dan tidak demokrasi. Menangkap orang yang ingin bertanding dalam pilihan raya.

Nampak tak? Sebab itu aku kata DSAI memang hebat...

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM