Tuesday, August 12, 2008

Siapa Yang Kata DSAI Bersalah?

Memetik kata-kata Presiden PAS, Hadi Awang .. "Kita perlu bersimpati kepada mereka yang dizalimi walaupun kepada mereka bukan dari ahli parti kita," katanya.

Tambahnya lagi, menurut Islam seseorang itu tidak bersalah selagi dia belum didapati atau berjaya dibuktikan bersalah.

Persoalannya, siapa yang mengatakan DSAI bersalah? Yang sedang dibincangkan ialah 'pertuduhan'. Ada orang buat laporan polis bahawa dia kena liwat oleh DSAI.

Dan perlu diingat, dulu DSAI orang UMNO juga. Dia telah dituduh macam-macam oleh pemimpin dan pengikut PAS. Orang UMNO tak ada yang tuduh dia macam-macam. Nak dijadikan cerita, tuduhan yang selama ini dibuat oleh pemimpin PAS termasuk Mat Sabu, menjadi kenyataan. Dan atas kesalahan itu, DSAI telah dipecat dari UMNO kerana UMNO tidak boleh terima pemimpin yang macam itu.

Yang peliknya, setelah DSAI dipecat, dia telah bersekongkol dan menjadi kawan baik PAS.

Dan sekarang dia tidak berada dalam UMNO lagi. Tuduhan terhadapnya berlaku lagi. UMNO pun tak kata dia bersalah. Malangnya pemimpin dan pengikut parti pembangkang telah mendahului mahkamah. Meraka dah buat keputusan bahawa DSAI tidak bersalah. Mereka dah buat keputusan bahawa mahkamah tidak adil. Mereka dah kata polis tak betul. Jadi siapa yang betul?

Bukan kah secara tidak secara langsung, mereka dah mengatakan hanya DSAI sahaja yang betul?

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM