Tuesday, February 17, 2009

Akibat Meludah Kelangit, Terkena Muka Sendiri

Lucu juga perhatikan keadaan politik semasa di Malaysia kebelakangan ini. Tak sudah-sudah. Dari satu isu, kesatu isu yang lain.

Anwar Ibrahim satu ketika, sibuk kehulu kehilir mempromosikan 16 Septermbar. Katanya, 30 orang ahli MP BN akan melompat menyertai Pakatan Rakyat (pakatan yang tak ber register), untuk membolehkan mereka membentuk kerajaan persekutuan.

Tup tup, wakil rakyat mereka yang lompat dan sokong BN di Perak, dan dengan mudah BN dapat merampas negeri yang tak sampai setahun mereka tadbir.

Satu ketika mereka heboh mempolitikkan kes seorang menteri BN yang terlibat dengan skandal video sex. Sibuk mereka mintak menteri itu letak jawatan. Kata mereka, orang yang tak bermoral tidak boleh menjadi menteri.

Sekali lagi benda yang sama terkena kat batang hidung mereka. Seorang DUN di Selangor menjadi mangsa yang sama. Video dan gambar bogelnya tersebar di internet. Sekarang tiba giliran orang BN pulak desak dia letak jawatan.

Yang peliknya (walaupun sebenarnya dah tak pelik lagi) MB selangor mempertahankannya dengan mengatakan, "sebaga manusia, Exco Selangor itu mempunyai hak untuk menjalani kehidupan peribadi dan semua pihak harus menghormatinya"

Ehh pandai pulak cakap hak peribadi. Bila kena kat orang BN kenapa tak cakap itu hak peribadi?

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM