Friday, February 13, 2009

Azmin Oh Azmin


Begitu marah nampaknya Azmin Ali dengan Khair Toyo, kerana sering membuat laporan polis terhadap salah laku Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.

Beliau kata, siapa Khair untuk mempertikaikan kewibawaan MB. Jawapan senang, Khair ialah ketua pembangkang di DUN Selangor, dan menjadi tugasnya untuk memantau tindak tanduk pentadbir kerajaan Selangor.

Sebelum Azmin tanya soalan berkenaan, sepatutnya dia tanya dulu, siapa PR untuk mempertikaikan kewibawaan dan kuasa sultan Perak yang telah melantik Dr Zambri sebagai Menteri Besar Perak dan mengarahkan Nizar meletak jawatan.

Jangan cakap tak serupa bikin la Azmin.

Beliau berkata lagi, UMNO dan BM menjadi punca segala yang timbul hari ini. Nak tanya dia lagi, UMNO dan BN telah bersama memajukan dan memakmurkan Malaysia lebih dari 50 tahun. Kegawatan politik dan ketegangan kaum di Malaysia ini hanya timbul sejak kebelakangan ini, sejak PR di beri 'muka' sedikit oleh rakyat untuk mentadbir beberapa buah negeri. Dan lagi sebelum menyertai PKR, dulu Azmin pun orang UMNO. Ada ke kegawatan politik dan ketegangan kaum masa dia dalam UMNO dulu? Jawapannya tentu tidak.

Yang jelas, kegawatan politik dan ketegangan kaum di Malaysia ini berlaku sejak Anwar Ibrahim di pecat dari kerajaan, dan sejak PKR berkerjasam dengan DAP. Siapa dalangnya? Tepuklah dada, tanyalah iman.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM