Saturday, February 21, 2009

Polimik Politik Karpal Singh, Siapa Yang Tak Tahu?

Bila membaca laporan akhabar hari ini berkenaan isu peluru, AM rasa semacam ada sesuatu yang tidak kena telah berlaku.

Pertamanya, berkenaan dengan alamat Karpal Singh yang ditulis tanpa ada no poskod. Seseorang yang biasa menulis surat, sepatutnya tahu bahawa setiap surat hendaklah disertakan dengan no poskod.

Yang keduanya, dalam proses di pejabat pos, semua surat perlu melalui proses pengasingan. Bagaimanakah surat yang didalamnya terkandung dua butir peluru, boleh terlepas semasa proses pengasingan itu? Dan jika pun proses tersebut tidak menggunakan mesin, pekarja-pekerja pos sepatutnya telah mengsyaki sesuatu, memandangkan keadaan peluru tersebut yang hanya dimasukkan ke dalam sampul surat, bergerak-gerak dan boleh di'rasa' dari luar. Sudah semestinya mereka akan serahkan surat pelik tersebut kepada pihak atasan untuk disiasat isi kandungannya. Setahu AM, barang-barang terlarang seperti bahan lucah, apatah lagi peluru, tidak akan mudah terlepas ketangan sipenerima.

Kesimpulannya, AM beranggapan bahawa kejadian tersebut hanyalah sendiwara pihak pembangkang. Diharapkan pihak polis boleh menjalankan siasatan yang rapi dari berbagai sudut.

Sekurang-kurangnya, selama ini pihak mereka sentiasa membuat tuduhan melulu kepada pihak kerajaan, jadi apa salahnya kali ini kita mengsyaki mereka pula.

1 comment:

Anonymous said...

Kenapa hanya dua butir peluru yang sama dengan dua butir kepunyaan Karpal.

SAHABAT-SAHABAT AM