Monday, July 14, 2008

Usul Undi Tidak Percaya kepada PM Ditolak...

Walaupun tak dapat dinafikan bahawa PR telah mendapat kerusi yang banyak di Parlimen, kita wajib kena akur bahawa BN tetap merupakan majority di dewan yang mulia itu.

Jika kita masih percaya kepada demokrasi, maka percayalah bahawa majority rakyat telah memilih BN untuk mentadbir negara.

Kalau dah tak percaya demokrasi dan tak percaya pilihan raya, maka PR patutlah mencari jalan seperti yang telah dilakukan dinegara-negara luar iaitu rampasan kuasa menggunakan kekerasan. Hanya itu sahaja yang boleh mencapaikan niat DSAI menjadi PM.

Sepatutnya PR patut merasa malu, rakyat dah bagi peluang tadbir lima negeri pun masih tak semenggah, ada hati pulak nak tadbir kerajaan pusat. Tak malu ke nanti kalau jadi PM tetapi dengan cara tak bermoral, beli MP BN?

Pemimpin dan penyokong PR kena faham, kalaupun usul tidak percaya kepada Pak Lah diterima, kemudian diadakan undian, PR tetap kalah kerana MP BN lebih ramai dari MP PR dan akhirnya Pak Lah tetap kat situ. Dan jikapun ditakdirkan ada org BN yang turut menyokong undi tidak percaya, dan akhirnya Pak Lah letak jawatan, maka penggantinya tetap juga dari kalangan MP BN.

Jadi aku rasa, usul undi tidak percaya kepada PM itu hanylah gimik PR untuk mengalihkan pandangan rakyat dari isu yang lebih panas.

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM