Friday, July 4, 2008

Anwar akui ke kondo mewah, akan beri penjelasan lanjut

KUALA LUMPUR, 3 Julai (Hrkh) - Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak menafikan pernah ke kondo mewah yang dikaitakan dengan kes kontroversi terkini yang membabitkan pembantu beliau namun butiran berhubung tarikh dan kejadian terbabit akan didedahkan kemudian.

AKU NAK MINTAK DSAI BERITAHU ORG RAMAI, RUMAH SIAPA YANG DIA LAWATI DAN ATAS URUSAN APA. KENAPA NAK TUNGGU KEMUDIAN BARU NAK DEDAHKAN?

Beliau berkata demikian ketika ditanya dalam sidang media berhubung isu 'Najib-Altantuya' yang didedahkan oleh penyiasat persendirian Balasubramaniam Perumal di pejabat KeADILan di Petaling Jaya tengah hari tadi.

BARU TADI, BALASUBRAMANIAM PRUMAL, TARIK BALIK PENDEDAHAN ITU, SIAPA NAK JAWAB SEKARANG?

"Saya mempunyai bukti kukuh dan alibi berhubung kes itu. Kita akan dedahkan dan saya hanya akan memberitahu setakat yang perlu kerana ianya membabitkan soal perundangan," katanya mengulangi pendiriannya.

SEBENARNYA DSAI MASIH PERCAYA KEPADA PERUNDANGAN MALAYSIA. TETAPI DEMI KEPENTINGAN PERIBADI, BELIAU SERING MEMBERITAHU BAHAWA UNDANG-UNDANG MALAYSIA TAK BETUL, HAKIM TAK BETUL, POLIS TAK BETUL, PEGUAM NEGARA TAK BETUL. DALAM HAL MACAM NI, TAHU PULAK SEBUT IANYA MELIBATKAN SOAL PERUNDANGAN?


"Saya tidak pernah kata saya tidak pernah ke sana," demikian ringkas kata Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim di pejabat lamanya di Petaling Jaya.

ADA RUMAH SAUDARA MARA ATAU PEJABAT DIA KAT KONDO ITU KE?

Mengulas laporan akhbar media perdana itu, Anwar berkata dia tidak pernah menafikan yang beliau pernah pergi ke kondo tersebut namun akan menerangkan lebih lanjut tentang isu itu kemudian.

Dalam pada itu ketika diminta mengulas laporan akhbar yang sama yang mendakwa bahawa terdapat laporan Hospital Kuala Lumpur (HKL) telah menemui bukti liwat ke atas Saiful, Anwar menjawab itu adalah masalah Saiful untuk memberi penjelasan.

"Itu masalah dia (Saiful), dia (sendiri) kena menerangkan masalah itu," katanya tenang, bagaimanapun menurut agensi berita Pengarah HKL telah menafikan yang pihaknya mengeluarkan sebarang maklumat berkenaan rekod pemeriksaan Saiful.

Anwar juga enggan menjawab persoalan samada beliau membawa bersamanya Saiful dalam perjalanannya keluar negeri berikutan beberapa liputan media yang mendakwa tuduhan terhadap Anwar juga berlaku di Singapura, Bangkok dan Hongkong.

KENAPA TAK NAK JAWAB, JAWAB JER LAH ADA KE TAK..SUSAH SANGAT KE NAK JAWAB.

"Ada beberapa perkara yang dia perlu berunding dengan peguamnya dahulu kerana penyiasatan sedang berjalan. Apa yang saya boleh katakan adalah, tiada apa yang perlu dibimbangkan,"kata beliau.

TIADA APA YANG PERLU DIBIMBANGKAN? SIAPA YANG BIMBANG SEBENARNYA?

2 comments:

Aku Anak Silaun said...

Mafia,
ko nak tanya anwar dgn soalan2 ko tu, mana la dia nak jawab. Kalau dia nak jawab pun, bukan soalan ko tp benda lain...yg x bkaitan dgn soalan tu...itulah trademark pmimpin yg teruja nak jd PM...walau apa cara sekalipun.

Anonymous said...

Sebahagian besar pembaca Malaysiakini yang menyertai tinjauan pendapat selama 24 jam semalam, percaya penyiasat persendirian, P Balasubramaniam bercakap benar dalam akuan berkanun pertamanya, yang ditarik balik sehari selepas ia diumumkan.

Sejumlah 6,418 pembaca Malaysiakini menyertai tinjauan pendapat tersebut (lihat carta).

Tinjauan itu mendapati 92 peratus daripada 5,880 pembaca percaya akuan berkanun pertama Balasubramaniam adalah benar.

Manakala 86 peratus berpendapat Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berpakat dengan Mohd Saiful Bukhary Azlan - remaja berusia 23 tahun yang mendakwa diliwat oleh bekas bosnya, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Lebih kurang jumlah yang sama - 5,102 atau 80 peratus - menolak andaian yang Anwar sengaja berpakat dengan Saiful untuk membuat tuduhan liwat tersebut - untuk mendapatkan simpati masyarakat.

Mereka juga memberi jawapan yang bercampur-campur terhadap soalan siapakah yang "melindungi" Balasubramaniam yang hilang sejak Jumaat lalu.

Kira-kira 40 peratus berkata orang Najib, manakala 25 peratus pembaca berkata mereka tidak tahu.

Walaupun pihak polis berkata Balasubramaniam mungkin berada di luar negara, tetapi 54 peratus pembaca berkata penyiasat persendirian itu masih "berada di Malaysia".

Sah malaysiakini penipu!!!!SD baru la betul:p

SAHABAT-SAHABAT AM