Monday, August 17, 2009

Tak Mungkin Tok Guru Menghalalkan Tindakan Hina Islam, Kata Ketua Pemudanya

Ketua Dewan Pemuda PAS, Abdul Latif Abdul Rahman dilaporkan berkata, tidak mungkin ulamak seperti Nik Aziz membenarkan penhinaan terhadap agama islam.

“Mustahil seorang pemimpin memperjuangkan Islam seperti beliau menghalalkan tindakan menghina agama, pihak yang menghalalkan tindakan menghina agama ialah pemimpin-pemimpin UMNO sendiri,” katanya seperti dilaporkan oleh Sinar Harian.

Semua orang akan rasa mustahil. AM pun seperti tidak percaya bila mula-mula baca dalam akhbar harus perdana. Tetapi bila baca dalam Harakah, memang itu yang tok guru katakan. Orang DAP jahil tentang islam. Jadi maksud tok guru tu, orang yang jahil bolehlah hina islam. Tak kan nak tuduh wartawan Harakah menipu juga?

Nak tanya pulak, kenapa bila Salman Rashdy (betul ke ejaan tu?) menghina Nabi Muhammad dan karikator yang menyamakan Nabi Muhamad sebagai pengganas dikutuk oleh pemimpin islam seluruh dunia termasuk pemimpin PAS sendiri? Kenapa tak kata mereka itu semua jahil tentang islam maka tak mengapalah mereka hina Nabi?

Terfikir juga, dimana hilangnya Datuk Haron Din, Ustaz Ismail Kamus dan ramai lagi ulamak dalam PAS. Kenapa senyap seribu bahasa?

No comments:

SAHABAT-SAHABAT AM